fbpx Mașina electrică și rolul ei în logistică | SAS
masina electrica

Mașina electrică și rolul ei în logistică

Mașina electrică a devenit un obiect tot mai popular datorită numeroaselor avantaje pe care le oferă. Motoarele clasice, mari consumatoare de combustibil, care produc efecte negative asupra mediului sunt schimbate în mod treptat, în favoarea soluțiilor alternative, precum cele electrice. Această schimbare vizează și afacerile, în special cele de aprovizionare și logistică. Utilizarea sistemelor digitale, precum sistemele de monitorizare GPS, reprezintă un pas în față spre adoptarea altor sisteme mai avansate, precum mașina electrică.

Schimbările climatice care se produc în ultimii ani reprezintă un semnal de alarmă, motiv pentru care afacerile trebuie să se orienteze spre echipamente și soluții eco-friendly. Trecerea de la mașina clasică la mașina electrică reprezintă o schimbare majoră atât pentru afaceri, cât și pentru mediu. Însă industria mașinilor electrice este abia la început, iar reticența la schimbare poate fi observată cu ușurință.

Cum funcționează o mașină electrică?

Mașina electrică, după cum îi spune și numele, funcționează pe baza energiei electrice, provenite de la un pachet mare de baterii, care asigură autonomia mașinii pentru un anumit număr de kilometri. Încărcarea se realizează prin conectarea la o priză, special concepută pentru vehicule de acest fel. Pe timpul deplasării, motorul electric al mașinii este alimentat constant de către acumulator, oferind aceeași putere precum un motor prin ardere sau inducție.

Conform unui studiu realizat de Deloitte, vânzarea mașinilor electrice va cunoaște o creștere de aproximativ 30% în volum, în următorii 10 ani. Mașina electrică nu produce emisii, fapt care îi oferă un avantaj considerabil în detrimentul mașinilor clasice. Așadar, adoptarea mașinilor electrice contribuie la un viitor mai curat, prielnic pentru oameni, afaceri și mediu. Un alt atu al acestor mașini o reprezintă întreținerea, care se realizează mult mai facil, deoarece mașina electrică este constituită dintr-un număr semnificativ redus de piese. Materialele din care sunt produse mașinile electrice sunt concepute special pentru a întârzia gradul de uzură și a fi ușor de menținut în parametri optimi de funcționare.

Kilometrul 0 al mașinilor electrice

Deoarece mașinile electrice sunt un trend nou apărut pe piața de automotive, avem tendința să credem că primele modele au apărut în urmă cu ceva ani. Surprinzător este faptul că această idee nu este una tocmai nouă, însă abia acum a prins contur.

Primul motor electric a fost inventat tocmai în anul 1828, de către maghiarul Ányos Jedlik. La scurt timp după acesta, în anul 1834, un american pe nume Thomas Davenport realizează o mașină propulsată de acest motor electric. Iar de atunci lucrurile au luat amploare. În anul 1838, Robert Davidson construiește prima locomotivă electrică ce se deplasează cu 6 kilometri/oră. Producerea în masă a mașinilor electrice a început încă din primii ani ai secolului XX, dar autonomia redusă a bateriilor le-a redus semnificativ popularitatea. Primul camion electric, realizat în cadrul campaniei Battronic, a fost livrat în anul 1964, fiind capabil să transporte o încărcătură de 1134 kg.

 

masina electrica 1.1

 

Deoarece în secolul XX mașinile clasice, cu motor prin ardere sau inducție prezentau mai multe avantaje din punct de vedere al autonomiei și funcționalității, mașinile electrice au rămas pe tușă până ultimii ani. Progresul tehnologic a condus la dezvoltarea bateriilor care propulsează mașinile electrice, lucru care le-a făcut asemănătoare din punct de vedere al funcționalității cu mașinile cu motoare clasice.

Care sunt avantajele mașinilor electrice?

După cum am constatat deja, mașina electrică vine la pachet cu un set complet de avantaje pentru oameni, afaceri și mediu. Ultimii ani ne-au demonstrat importanța conservării mediului, iar mașina electrică este unul dintre principalii factori de schimbare în acest sens. Însă avantajele nu se rezumă numai la acest fapt, astfel că regăsim și următoarele:

  • Mașina electrică este o mașină silențioasă, astfel că utilizarea acesteia reduce poluarea fonică - problemă des întâlnită, mai ales în marile orașe cu trafic abundent;
  • Sistemul administrativ din România și din multe alte state susține financiar achiziționarea mașinilor electrice, pentru a facilita și încuraja această schimbare;
  • Deoarece nu produce emisii, mașina electrică este un mijloc de mobilitate mai sustenabil;
  • Fiabilitatea mașinilor în ansamblu, dar și al pieselor în mod individual reduc cheltuielile și frecvența mentenanței;

Mașina electrică în industria logistică

Fără îndoială, ne aflăm la începutul unei curse spre sustenabilitate și fiabilitate, și în materie de transport și logistică. Companiile de transport și logistică sunt puse acum în fața unei mari provocări - schimbarea strategiei, organizării și a resurselor în favoarea soluțiilor eco-friendly. ”E-mobility”, unul dintre cele mai noi trenduri în materie de transport, începe să prindă contur la nivel global, iar multe companii au început să producă mașini electrice destinate livrărilor din sectorul logistic.

Unul dintre principalele avantaje de care vor beneficia managerii de flotă odată cu trecerea la de la mașina clasică la mașina electrică este reducerea costurilor cu combustibilul și cu mentenanța. Costul energiei electrice este mult mai mic decât costul combustibililor fosili. Numărul redus de piese din componență reduce uzura, astfel că activitatea companiilor de transport va funcționa mult mai mult timp, fără întreruperi de natură tehnică.

Concluzie

Mașina electrică și un sistem GPS adecvat reprezintă formula perfectă pentru succesul unei flote auto. Aceste soluții inovative aduc efecte benefice afacerilor încă de la începutul utilizării lor, remarcându-se prin reducerea costurilor și eficientizarea activității. Pe lângă reducerea emisiilor, stabilirea rutelor optime cu ajutorul sistemelor GPS contribuie la realizarea rapidă a livrărilor, prin utilizarea unui minim de resurse. Dacă vrei să afli mai multe informații despre optimizarea flotei tale auto, contactează-ne!

V-am trezit interesul?

Cere o estimare de pret si demo

Costurile pentru combustibil în afacerea ta pot varia în funcție de locația de unde este procurat acesta și de tipul de carburant utilizat.

Soluțiile GPS de monitorizare oferite de SASFleet nu doar că asigură siguranța flotei, ci și îmbunătățesc nivelul de motivație la locul de muncă. Echipa noastră depune toate eforturile pentru a garanta siguranța flotelor și pentru a crea un mediu de lucru plăcut și motivant pentru echipa ta. 

Monitorizarea GPS include diverse beneficii pentru managementul de flotă precum localizarea autoturismelor din flotă, costuri mai mici de întreținere și optimizarea rutelor

Cât de mult crezi că influențează stilul de condus al șoferilor cheltuielile flotei tale auto? Știai că economia de combustibil e favorizată de conducerea ecologică? Din fericire, printr-un sistem de monitorizare GPS ca cel de la SASFleet accesezi toate  informațiile importante pentru o bună funcționare a parcului auto.  

 

Cu un sistem de monitorizare GPS precum cel de la SASFleet Tracking îți poți optimiza flota în timp ce eficientizezi costurile și corectezi stiluri de condus neadecvate. Unul dintre comportamentele de la volan care poate produce pierderi financiare și poate scădea productivitatea flotei tale este consumul la ralanti.  

Ultimii ani au fost plini de provocări pentru mediul de afaceri, iar majoritatea industriilor au fost forțate să se adapteze schimbărilor aduse de contextul socio-economic actual. Zona de logistică și transport a fost afectată, iar companiile au fost nevoite să adopte soluții inovative pentru atingerea obiectivelor propuse. 

Managementul de flotă presupune de fapt managementul costurilor de mentenanță ale mașinii, gestionarea carburantului, a documentelor, a siguranței angajaților și o livrare impecabilă a produselor către client, ceea ce duce la eficientizarea costurilor cu flota auto.

Gestionarea flotei a prezentat de multe ori o provocare. Numărul mare de vehicule, locațiile acestora, dar și varietatea operațiunilor necesită un efort coordonat din partea ambelor părți implicate. În trecut, această sarcină era gestionată într-un mod complex și fragmentat cu echipe responsabile pentru una sau mai multe funcții specifice.

Atunci când creezi un produs îți dorești să aibă o aplicabilitate cât mai mare pentru nișa ta de clienți. Testând diverse aplicații, credem că am creat o platformă Web care este ușor de utilizat și rapidă în generarea datelor.