fbpx Semne bune anul are. Revenirea transportului după pandemie | SAS
transportul dupa pandemie

Semne bune anul are. Revenirea transportului după pandemie

Nu există îndoială că în centrul atenției tuturor a fost pandemia COVID-19 în ultimul an și jumătate, fapt ce a îngreunat considerabil operațiunile economice. Industria transportului și logisticii, alături de multe altele, a suferit un șoc inițial în luna martie 2020 când părea că totul stă pe loc. A fost o scurtă perioadă de șoc, pentru că industria și-a revenit rapid, necesitățile zilnice ale populației trebuiau satisfăcute. Cu toate astea, revenirea, în termeni de performanță a afacerilor, a fost doar parțială, iar în contextul provocat de pandemie multe companii au pierdut lupta cu factorii potrivnici.

Noi reguli ale jocului

Schimbările au fost evidente de la începutul pandemiei. Nu doar condițiile de muncă s-au schimbat peste noapte, o parte din oameni au muncit de acasă, birourile au stat închise, ci și modelul de consum, companiile trebuind să se alinieze rapid cerințelor partenerilor, mulți reducându-și drastic nevoile logistice.

Un exemplu ar fi restricțiile impuse privind circulația persoanelor, nu doar ca trafic internațional, dar și local, către magazine, restaurante, baruri, etc. Rezultatul acestor restricții a dus la scăderea semnificativă a nevoilor de cumpărare a unor bunurilor, precum haine sau obiecte de mobilier sau aprovizionarea cu mâncare a restaurantelor. În comparație, alte industrii au reușit să-și mențină status quo-ul, experimentând chiar creșteri pe plan financiar, aceste fiind companiile din domeniul electronic sau magazinele retail.

Ceea ce a afectat puternic sectorul logistic a fost tocmai munca de acasă. Modificarea de comportament a pus multă presiune pe sectorul logistic.

Economia Europei în ansamblu a avut și ea de suferit în 2020. Conform unor date Eurostat, Produsul Intern Brut a 27 de state din UE a scăzut de la 31,220 € la sfârșitul anului 2019 la 29,730 € la final de 2020, prima scădere a PIB la nivel european înregistrată din 2009 încoace.

Toate aceste schimbări au tras în jos prețurile în transportul de marfă. Ca și comparație, începând din 2017, tarifele medii trimestriale pentru transportul rutier european s-au aflat în scădere numai de două ori. În timp ce, în 2020, s-au înregistrat prețuri foarte joase, care nu au reușit să urce încă până la cel mai înalt punct înregistrat în trimestrul IV 2019.

Ce se vede la orizont?

2021 este anul speranței de mai bine. Și o revenire a început să fie vizibilă. Transport Intelligent a arătat că, deși începutul de an a fost relativ dificil prin prisma lockdown-ului încă existent în multe state europene, în primul trimestru al anului 2021 prețurile la transportul de marfă au crescut cu 1,6%. O creștere mai accentuată se așteaptă în aceste luni de vară, o dată cu redeschiderea granițelor și revenirea sezonului turistic.

Multe dintre autoritățile europene din domeniul transportului aseamănă criza curentă cu cea din 2008, care a avut, de asemenea, un impact major asupra industriei. La fel ca și atunci, transportul rutier european a suferit scăderi majore în prima etapă, urmate de majorarea prețurilor din cauza volumului scăzut de marfă transportată. În consecință, multe companii mai mici au dispărut de pe piață, alături de un număr considerabil de locuri de muncă în industrie.  

Marea diferență dintre 2008 și 2021 este digitalizarea, care este la îndemână oricărui transportator. Unul dintre principalele puncte de discuție din industria transportului și logistică în ceea ce privește criza actuală este procesul de inovație și digitalizare.

Această nevoie de digitalizare a fost accelerată de cererea clienților de a avea acces la date și informații privind încărcările și livrările de marfă, informații atât de importante în contextul închiderii și deschiderilor succesive ale frontierelor, din cauza situației epidemiologice din Europa. Transportatorii care au adoptat instrumente digitale au avut un avantaj.

Unul dintre instrumentele digitale importante este aplicația de management de flotă. Transportatorii pot oferi clienților lor informații despre starea vehiculelor, a mărfii, timpul de ajungere la destinație, locația exactă a vehiculelor și multe alte date, reușind retenția acestora și chiar îmbunătățirea relațiilor dintre companii.

Digitalizarea prin utilizarea seviciilor de monitorizare flotă prin GPS, aduc mari beneficii celor care le folosesc. Ajută la diminuearea cheltuielilor și sporirea veniturilor, două aspecte esențiale în momente de criză.

Află mai multe despre serviciile SAS Fleet!

V-am trezit interesul?

Cere o estimare de pret si demo

Costurile pentru combustibil în afacerea ta pot varia în funcție de locația de unde este procurat acesta și de tipul de carburant utilizat.

Soluțiile GPS de monitorizare oferite de SASFleet nu doar că asigură siguranța flotei, ci și îmbunătățesc nivelul de motivație la locul de muncă. Echipa noastră depune toate eforturile pentru a garanta siguranța flotelor și pentru a crea un mediu de lucru plăcut și motivant pentru echipa ta. 

Monitorizarea GPS include diverse beneficii pentru managementul de flotă precum localizarea autoturismelor din flotă, costuri mai mici de întreținere și optimizarea rutelor

Cât de mult crezi că influențează stilul de condus al șoferilor cheltuielile flotei tale auto? Știai că economia de combustibil e favorizată de conducerea ecologică? Din fericire, printr-un sistem de monitorizare GPS ca cel de la SASFleet accesezi toate  informațiile importante pentru o bună funcționare a parcului auto.  

 

Cu un sistem de monitorizare GPS precum cel de la SASFleet Tracking îți poți optimiza flota în timp ce eficientizezi costurile și corectezi stiluri de condus neadecvate. Unul dintre comportamentele de la volan care poate produce pierderi financiare și poate scădea productivitatea flotei tale este consumul la ralanti.  

Ultimii ani au fost plini de provocări pentru mediul de afaceri, iar majoritatea industriilor au fost forțate să se adapteze schimbărilor aduse de contextul socio-economic actual. Zona de logistică și transport a fost afectată, iar companiile au fost nevoite să adopte soluții inovative pentru atingerea obiectivelor propuse. 

Managementul de flotă presupune de fapt managementul costurilor de mentenanță ale mașinii, gestionarea carburantului, a documentelor, a siguranței angajaților și o livrare impecabilă a produselor către client, ceea ce duce la eficientizarea costurilor cu flota auto.

Gestionarea flotei a prezentat de multe ori o provocare. Numărul mare de vehicule, locațiile acestora, dar și varietatea operațiunilor necesită un efort coordonat din partea ambelor părți implicate. În trecut, această sarcină era gestionată într-un mod complex și fragmentat cu echipe responsabile pentru una sau mai multe funcții specifice.

Atunci când creezi un produs îți dorești să aibă o aplicabilitate cât mai mare pentru nișa ta de clienți. Testând diverse aplicații, credem că am creat o platformă Web care este ușor de utilizat și rapidă în generarea datelor.